Premiile Oscar: Ce spun criticii despre fiecare nominalizare în parte

Premiile Oscar vor avea loc peste o săptămână și puţin, în noaptea dinspre 4 spre 5 martie. Prezentatorul galei va fi din nou Jimmy Kimmel, celebrul late night host american.

Gala Premiilor Oscar reprezintă cel mai important și urmărit eveniment al cinematografiei americane, deci, evident, și al cinematografiei mondiale. Pentru premiul cel mare, “Best Pictures”, sunt nominalizate 9 filme, iar în ordinea numerelor de pe tricou, acestea sunt: “Call Me By Your Name”, “Dunkirk”, “Lady Bird”, “Phanthom Thread”, “The Post”, “The Shape of Water”, “Three Billboards Outside Ebbing, Missouri” “Darkest Hour” și, cu voia voastră, ultimul pe listă, “Get Out”.

Desigur, ca de obicei, criticii au păreri extrem de diverse despre filmele nominalizate. Haideţi să vedem care sunt cele mai bune filme nominalizate la Oscar, în viziunea criticilor:

1. CALL ME BY YOUR NAME

Deadline.com: Vizual, Call Me By Your Name este în fiecare secundă somptuos și aduce aminte de celelalte filme ale lui Luca Guadagnino, dar ceea la ceea ce nu mă așteptam este cât de mult poţi fi afectat de poveste.

The New Yorker: Ca să fim clari, un film bun poate oferi mai mult decât discuţii scurte și inteligente și încredere. Din acel punct de vedere, personajele sunt construite de o calitate superioară, ușor supraevaluată în film. De asemenea, este un tărâm simbolic al gesturilor, al ideilor sau al emoţiilor ce vin din grija pusă în acurateţea imaginilor și a gesturilor. Acesta este locul în care Guadagnino își poziţionează filmul, și acesta este locul unde superficialitatea lui se vede tot mai clar.

The Guardian: Se schimbă cu adevărat Hollywood-ul, sau doar trece printr-o fază, ca un adolescent cu o conștiinţă ceva mai pregnantă într-un club disco din Italia anilor 1980? Dacă “Call Me By Your Name” câștigă marele premiu la Oscaruri în acest an, vom avea răspunsul.

2. DUNKIRK

The Guardian: Producţia lui Christopher Nolan este o plăcere pentru orice privitor, având un mesaj puternic, fiind un film despre “dezastre în aer”, în care sunt Kenneth Branagh, Tom Hardy și un decent Harry Styles, cu o poveste bine spusă. Este posibil ca Nolan să se fi inspirat pentru Dunkirk din scenele lui Joe Wright din filmul “Aronement”, dar altfel, Chritopher Nolan și-a pus toată creativitatea în povestea asta, fiind un bun exemplu de cinematografie modernă dusă la rang de artă.

Deadline.com: Dunkirk păstrează scara câtorva filme ale lui Chritopher Nolan, particularitatea fiind aceea a unui film mult mai structurat decât toate celelalte filme ale sale.

The New Yorker: Acea scenă sângeroasă de la început este primul semn că “Dunkirk” nu este “Saving Private Ryan” Nolan surprinde prin aplecarea asupra războiului și a moralei lui. Există doar o mică scenă fizică horror, implicând apă și foc. “Dunkirk” este un film al paradoxului.

 

3. LADY BIRD

Deadline.com: Greta Gerwig se dovedește a fi un observator minunat al vieţii sale, iar debutul său cu Lady Bird este ceva ce nu poate fi încadrat într-o categorie sau pus în vreo cutie uitată de mult.

The Guardian: Debutul Gretei Gerwig ca scriitor și regizor în Lady Bird este ușor amuzant și pare o comedie venită peste timpuri. Este o scrisoare de dragoste către orașul în care s-a născut, Sacramento, California, către pasionata mamă a sa și către tânăra Greta, cea care visa să meargă la un colegiul de arte din New York pentru a-și găsi un loc în care putea să crească.

The Telegraph:Dacă premiile mai au vreo valoare, nu ar trebui nimeni să aibă așteptări mai mici pentru “Cel mai bun film” decât modestul Lady Bird.

4. PHANTOM THREAD

Deadline.com: Dacă Phantom Thread ar fi ultimul film în care îl vedem pe Daniel Day-Lewis, atunci putem spune că e cel mai puţin memorabil rol pe care l-a jucat vreodată.

The New Yorker: Noul film al lui Paul Thomas Anderson, “Phantom Thread” este despre multe lucruri: haine, condus, dragoste, putere și, mai presus de toate, mic-dejun. “Nu-mi pot începe ziua cu o confruntare”, spune Reynolds Woodcokc (Daniel Day-Lewis), un designer celebru care locuiește în Londra și care dispretuieste orice ameninţare la adresa acelui calm de dimineaţă.

Vanity Fair: Într-o parte îl avem pe Anderson, ale cărui ultime trei filme au fost piese ezoterice, studiate, formale, intense și puţin reci. Iar apoi o avem pe Rudolph, plină de căldură, dragoste și amabilitate. Care este secretul acestei uniuni ale unor zone opuse, care durează de 16 ani și a produs patru copii? Credem că “Phantom Thread” ne oferă câteva răspunsuri la această întrebare.

5. THE POST

Deadline.com: Steven Spielberg a dat lovitura cu o altă capodoperă, “The Post”. Acesta se potrivește perfect în linia ultimelor filme ale sale, fiind filmul potrivit la locul potrivit.

TheGuardian: Steven Spielberg ne aduce aminte de ce avem nevoie de o presă vigilentă, făcând un arc peste timp, într-un film ce îi are ca protagoniști pe Tom Hanks și Maryl Streep. “Nu putem avea o administraţie care să ne spună despre ce trebuie să vorbim, pentru că nu le place ce scriem despre ei în ziare.” În niște timpuri în care Donald Trump e la Casa Albă și declară război nu neapărat instituţiilor de presă, filmul ăsta vine perfect.

HindustanTimes: Cu o interpretare incredibilă din parte actorilor Tom Hanks și Meryl Streep, Steven Spielberg a realizat unul din cele mai curajoase și mai importante filme ale timpurilor noastre. Îi acordăm 5 stele.

6. THE SHAPE OF WATER

Deadline.com: Dragostea lui Guillermo del Toro pentru monștri s-a văzut în multe din creaţiile sale, dar nimic nu te pregătește pentru romanţa din “The Shape Of Water.”. Aceasta este probabil cea mai umană, cea mai plină de umanitate producţie a sa până acum.

The Guardian: Sally Hawkins face rolul carierei interpretând o persoană mută care se îndrăgostește de o creatură a mării, într-un context romantic, unde “The Twilight Zone” întâlnește Puccini. Viziunea lui Guillermo del Toro în romanţa “The Shape of Water” aproape că se îneacă în propria sa superbitate.

BBC: “The Shape of Water își merită cele 13 nominalizări la Oscar. Nu va câștiga la toate cele 13 categorii, dar e clar că are o șansă bună de a câștiga premiul cel mare. ”

 

7. THREE BILLBOARDS OUTSIDE EBBING, MISSOURI

Deadline.com: Filmul lui Martin McDonagh te surprinde, de multe ori prin părţile sale negre. El reușește să facă un mix între o comedie cu un umor negru și un film social. Three Billboards Outside Ebbing Missouri este cel mai bun film al  regizorului de până acum.

The Guardian: Frances McDormand oferă cel mai bun rol al său de la Fargo, fiind o mamă vigilentă care se confruntă atât cu poliţia, cât și cu tragedia morţii fiicei sale.

Vox.com: Filmul lui Martin McDonagh se poziţionează din start ca un candidat la toate premiile din primăvara asta, inclusiv la cele 7 nominaliză de la Oscar, printre care și “Best Picture”.

8. DARKEST HOUR

Deadline.com: Gary Oldman interpretează rolul lui Churchill în Darkest Hour cu atât de multă putere si domniare încât este greu să îţi imaginezi cum ar putea să îi fure cineva premiul pentru “Cel mai bun actor” În acest an.

The Guardian:  Filmul, care povestește incertitudinile lui Churchill din primele săptămâni în rolul de prim-ministru a unei ţări aflate pe marginea războiului, trece perfect ca un film despre arta oratoriei.

Irish Times: Ultimul film despre Winston Churchill este apropiat de ceva ce ar da BBC într-o noapte de Duminică.

9. GET OUT

Time: “Get Out” este filmul horror de care aveam cu toţii nevoie.

The New York Review: Dincolo de paranoia provocată de intenţiile albilor, Get Out introduce – aproape subliminal – ideea că imperturbabilul Barack Obama a fost un nou tip de zombie: un bărbat alb care a ocupat un corp de negru. Filmul punctează teama că mandatul lui Obama a fost o iluzie, o înșelătorie. Și chiar dacă regizorul nu a anticipat situaţia actuală, filmul s-a materializat în momentul în care s-a ridicat cortina și adevărata Americă s-a arătat

 

Next
Comentarii
Se incarca ...
Inchide